学校における児童の安寧:批判的考察<br>Children's Social and Emotional Wellbeing in Schools : A Critical Perspective

個数:

学校における児童の安寧:批判的考察
Children's Social and Emotional Wellbeing in Schools : A Critical Perspective

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847425133
  • DDC分類 371.7

基本説明

Challenges the concept of wellbeing as applied to children, particularly in a school-based context.

Full Description

This book challenges the concept of wellbeing as applied to children, particularly in a school-based context. Taking a post-structural approach, it suggests that wellbeing should be understood, and experiences revealed, at the level of the subjective child. This runs counter to contemporary accounts that reduce children's wellbeing to objective lists of things that are needed in order to live well. This book will be useful for academics and practitioners working directly with children, and anyone interested in children's wellbeing.

Contents

Section 1 Context: Introduction: Conceptual dimensions of wellbeing; Critical review of policy literature and concepts of wellbeing; Schools- current research findings/ trends/ concerns related to wellbeing; Section 2 Key issues: Inclusive Discourses in schools; Social and Emotional Dispositions and Skills- a way forward in understanding wellbeing?; Promoting positive relationships in schools; Play, playfulness and children's wellbeing ‾ Karen McInnes; Children's rights and their contribution to wellbeing ‾ Margaret Boushel; Professionals supporting wellbeing in schools; Section 3 Conceptions of wellbeing: towards a holistic discourse of wellbeing in schools; Social pedagogy and the promise for conceptions and practice of wellbeing in schools; Whose definition of wellbeing?; Conclusion.

最近チェックした商品