知的所有権法におけるイノベーション、競争と消費者福祉<br>Innovation, Competition and Consumer Welfare in Intellectual Property Law

個数:

知的所有権法におけるイノベーション、競争と消費者福祉
Innovation, Competition and Consumer Welfare in Intellectual Property Law

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847209702
  • DDC分類 346.048

Full Description

This authoritative book provides a comprehensive critical overview of the basic IP paradigms, such as patents, trademarks and copyrights. Their intersection with competition law and their impacts on the exercise of social welfare are analysed from an evolutionary perspective.The analyses and proposals presented encompass the features and rationales of a legal field in constant evolution, and relate them to increasingly rapid technological, economic, social and geo-political developments. Gustavo Ghidini highlights the emerging trends that challenge the traditional 'all-exclusionary' vision of IP law and its application. The author expertly combines holistic, evolutionary and constitutionally oriented approaches, with the search for a rebalancing of the IP rights holders' positions with citizens' and users' rights.

This book will appeal to academics, scholars and lawyers specializing in the realm of intellectual property, competition and comparative law.

Contents

Contents: Preface by Giuliano Amato 1. Introduction: The Basic Paradigms and Constitutional Framework of Intellectual Property Law 2. Patent Protection of Innovations: A Monopoly with Pro-Competitive Antibodies 3. From Art to Technology: The Expansion of Copyright 4. The Distinguishing Function and Advertising Value of the Trademark: Aspects and Critique of the European Reform 5. Intellectual Property and Regulation(s) of Competition Appendix - On TRIPs and Developing Countries: 'Don't Do Unto Others...' Index

最近チェックした商品