ヴァーチャル企業におけるコミュニケーションとチームワーク<br>Communication and Cooperation in the Virtual Workplace : Teamwork in Computer-Mediated-Communication

個数:

ヴァーチャル企業におけるコミュニケーションとチームワーク
Communication and Cooperation in the Virtual Workplace : Teamwork in Computer-Mediated-Communication

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845425876
  • DDC分類 302.35

Full Description

This innovative book explores the structure, growth and effectiveness of virtual communities in computer-mediated environments. In spite of initial enthusiasm, much uncertainty remains about the prospects of virtual teams and the technology that supports their collaboration. This book seeks to confront these issues and offers a unique insight into the realities of virtual working.Combining both software and organizational learning perspectives, this important volume investigates the role of computer-mediated-communication (CMC) in dispersed teams, focusing particularly on the communication processes involved. By combining theoretical and case study material, the authors argue that successful teamwork can be achieved without face-to-face contact, even whilst undertaking unstructured and non-routine tasks. These comprehensive case studies show that by changing the structure of the organization in addition to the use of advanced technologies, new and important patterns of communication have emerged in virtual communities.

An essential resource for academics working in the fields of management science and organizational learning, this valuable study will also be of interest to managers, practitioners and the wider open source software community as a whole.

Contents

Contents: Introduction 1. The Prospects of Virtual Teamwork: A Theoretical Discussion 2. How to Study Virtual Communication 3. The Delta Case Study 4. The Advance Case Study 5. The Debian Case Study 6. Conclusions and Managerial Implications References Index

最近チェックした商品