Spices and Tourism : Destinations, Attractions and Cuisines (Tourism and Cultural Change)

個数:

Spices and Tourism : Destinations, Attractions and Cuisines (Tourism and Cultural Change)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845414436
  • DDC分類 338.4791

Full Description

This is the first book to explore the relationship between tourism and spices. It examines the various layers of connection between spices and tourism in terms of destinations, attractions and cuisines. The book reveals how spice-producing destinations are employing spices in destination branding and encouraging spice farms to move towards tourism, while destinations not producing spices are employing spices and herbs in distinctive local cuisines. Both tangible and intangible spice heritages are highlighted as tools for developing destinations, creating attractions, inventing new forms of livelihoods and distinguishing local, regional and national cuisines. This volume will be useful for researchers and students in cultural tourism, culinary tourism, anthropology of food and food history.

Contents

1. Lee Jolliffe: Spices, Cultural Change and Tourism 

Part 1: Spice Destination Studies 

2. Kimberly Thomas-Francois and Aaron Francois: Spices and Agro Tourism on Grenada, the Island of Spice 

3. Stacy Tomas and Carol Kline: Spice Destination Case: Resident Perceptions of Tourism in Carriacou 

4. Melanie Smith and Márta Jusztin: Paprika: The Spice of Life in Hungary 

5. Ana Firmino: Agriculture and Ecotourism in India's Goa Province: A Taste of Spices 

Part 2: Spice Attraction Studies 

6. Obeid Mahenya and MSM Aslam: Rediscovering Spice Farms as Tourism Attraction in Zanzibar, a Spice Archipelago 

7. MSM Aslam: Spice Garden Attractions in Sri Lanka's Tourism 

8. Azilah Kasim: Tropical Spice Garden in Penang, Malaysia 

Part 3: Spice Product Studies 

9. Leanne White: Australian Native Spices: Building the 'Bush Tucker' Brand 

10. Laufey Haraldsdóttir and Guðrún Þóra Gunnarsdóttir: Pure, Fresh and Simple "Spicing up" the New Nordic Cuisine 

11. Lee Jolliffe: Recognition of Spices and Cuisine as Intangible Heritage 

12. Lee Jolliffe: Lessons for Spice-Related Tourism Destinations, Attractions and Cuisines 

最近チェックした商品