ハリウッドと独立系映画<br>Indiewood, USA : Where Hollywood Meets Independent Cinema

個数:

ハリウッドと独立系映画
Indiewood, USA : Where Hollywood Meets Independent Cinema

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845118266
  • DDC分類 791.430973

Full Description

In this book, the author has published extensively on American cinema. It covers a range of well-known films and film-makers. This is the first book to analyse the relationship and interaction between Independent film and Hollywood.Indiewood is the place where Hollywood and the American independent sector meet, where lines blur and two very different kinds of cinema come together in a striking blend of creativity and commerce. This is an arena in which innovative, sometimes challenging cinema reaches out to the mainstream. Or, alternatively, a zone of duplicity and compromise in which the 'true' heritage of the indie sector is co-opted as an offshoot of Hollywood."Indiewood" is the first book to provide objective analysis of this distinctive region of the contemporary American film landscape. Case studies include the work of Quentin Tarantino, Charlie Kaufman and Steven Soderbergh and the output of the studio 'specialist' divisions Miramax and Focus Features.From the stylized violence and cult film referencing of "Kill Bill" to the literary resonances of "Shakespeare in Love" and from the mind-bending scripts of Kaufman ("Being John Malkovich", "Adaptation", "Eternal Sunshine of the Spotless Mind") to Soderbergh's "Traffic" and "Solaris", Geoff King examines the way Indiewood features combine mainstream with more unconventional features in an attempt to have it both ways: to remain accessible while offering markers of distinction designed to appeal to more particular, niche-audience constituencies.

Contents

List of Illustrations

Acknowledgements

Introduction: Indiewood in Contexts

1. Being Charlie Kaufman

2. Working with both ends: Miramax, from Shakespeare in Love to Kill Bill

3. Some sort of hybrid: Steven Soderbergh, Traffic and Solaris

4. Indiewood inside the studios: American Beauty and Three Kings

5. Indiewood in Focus

Select Bibliography

Index

最近チェックした商品