ブラジルの映画<br>Brazil on Screen : Cinema Novo, New Cinema and Utopia (Tauris World Cinema Series)

個数:

ブラジルの映画
Brazil on Screen : Cinema Novo, New Cinema and Utopia (Tauris World Cinema Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781845113285
  • DDC分類 791.430981

Full Description

Two periods of Brazilian film history are particularly notable for their artistic momentum: the Cinema Novo movement of the 1960s and early '70s, and the film revival from the mid 1990s onwards. What makes them especially strong, this book argues, is their utopian impulse. By adopting Utopia as a theme, as well as a method of film analysis, Lucia Nagib unveils, organises and interprets a fascinating wealth of recurrent images, which are a bridge between a cinema strongly concerned with the national project and another informed by global culture. Outstanding recent films, such as "Central Station", "Perfumed Ball", "Hans Staden", "Orfeu", "City of God" and "The Trespasser", are illuminated by Nagib's sharp analysis, which detects utopian, anti-utopian and even dystopian impulses in them. They are at once representatives of a political arena in constant struggle against underdevelopment and legitimate (as well as critical) heirs of past cinematic traditions.
Throwing new light on a large selection of Cinema Novo and contemporary films, this book thus presents a national cinema that rejects the end of history and of film history, while benefiting from, and contributing to, a new transnational aesthetics.

最近チェックした商品