ラーニング・コモンズ<br>Learning Commons : Evolution and Collaborative Essentials (Chandos Information Professional Series)

個数:

ラーニング・コモンズ
Learning Commons : Evolution and Collaborative Essentials (Chandos Information Professional Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 468 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781843343127
  • DDC分類 025

基本説明

This book examines successfully planned and implemented Learning Commons (this term refers to library spaces devoted to computer access activities) at several different academic institutions around the world.

Full Description

This book examines successfully planned and implemented learning commons at several different academic institutions around the world. These case studies provide a methodology for effective planning, implementation and assessment. Practical information is provided on how to collaborate with campus stakeholders, estimate budgeting and staffing and determine the equipment, hardware and software needs. Also provided are memoranda of understandings (MOUs), planning checklists and assessment tools. This book reflects a unifying focus on both the evolution of learning commons to learning spaces and the collaborative aspect of co-creating learning spaces.

Contents

From Information Commons to Learning Commons and learning spaces: An evolutionary context; Circle of service: A collaborative Information Commons planning model; The Information Commons at the University of Calgary: Building on collaboration: A case study; Building for learning: Synergy of space, technology and collaboration; The Saltire Centre and the Learning Commons concept; Transforming library space for student learning: The Learning Commons at Ohio University's Alden Library; Supporting the Learning Commons concept in 'real life'; Putting learners at the centre: The Learning Commons journey at Victoria University; Improving student life, learning and support through collaboration, integration and innovation; The Information Commons at the University of Auckland; Improving student life, learning and support through co-location, collaboration, integration and innovation; Beyond Facebook: Thinking of the Learning Commons as a social network.

最近チェックした商品