Deleuze and Film Music : Building a Methodological Bridge between Film Theory and Music

個数:

Deleuze and Film Music : Building a Methodological Bridge between Film Theory and Music

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781841503707
  • DDC分類 791.4301

Full Description

The analysis of film music is emerging as one of the fastest-growing areas of interest in film studies. Yet scholarship in this up-and-coming field has been beset by the lack of a common language and methodology between film and music theory. Drawing on the philosophy of Gilles Deleuze, film studies scholar Gregg Redner provides a much-needed analysis of the problem which then forms the basis of his exploration of the function of the film score and its relation to film's other elements. Not just a groundbreaking examination of persistent difficulties in this new area of study, Deleuze and Film Music also offers a solution—a methodological bridge—that will take film music analysis to a new level.

Contents

Introduction
 
Methodology
 
Deleuzian Sensation and Maurice Jaubert's score for L'Atalante
 
The Division of the One: Leonard Rosenman and the score for East of Eden
 
Dmitri Shostakovich's score for Kozintsev's Hamlet
 
Fragments of a Life: Becoming-music/ woman in Krzysztof Kieslowski's Blue
 
The changing conception of space as a delineator in film score style: A comparative analysis of the scores for Things to Come and Scott of the Antarctic
 
Conclusion
 

最近チェックした商品