ヴェルナー・シュレーターの映画におけるタブロー、時間と身ぶり<br>Allegorical images : Tableau, Time and Gesture in the Cinema of Werner Schroeter

個数:

ヴェルナー・シュレーターの映画におけるタブロー、時間と身ぶり
Allegorical images : Tableau, Time and Gesture in the Cinema of Werner Schroeter

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 215 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781841501383
  • DDC分類 791.430233

基本説明

Cogently examines Schroter's powerful use of allegorical montage, cinematic tableaux and gesture in his films, and in turn the profound effect these innovative approaches have upon cinematic spectatorship.

Full Description

Werner Schroeter is one of the most important and influential directors of the New German Cinema, yet discussion of his films within film theory has been intermittent and un-sustained. This book provides a long-overdue introduction to Schroeter's visually lavish, idiosyncratic and conceptually rich cinema, situating its emergence within the context of the West German television and film subsidy system during the 1970s, then moving on to engage with some of the most pertinent and important arguments in contemporary film theory. Drawing upon the work of Gilles Deleuze, Walter Benjamin, and Bertolt Brecht, the author negotiates her way through the complex allegorical terrain of Schroeter's films by focusing on their insistent and original use of the cinematic tableaux, allegorical montage, temporal layering and gestural expression. In doing so, this book also makes a valuable contribution to developing a theory of cinematic allegory by locating Schroeter's films in the context of a wider 'allegorical turn' in contemporary European and post-colonial filmmaking. 'Allegorical Images' serves not only as a compelling and sophisticated introduction to Schroeter's cinema, but also makes a major contribution to a range of debates in contemporary film theory around allegory, tableaux, time and gesture.

Contents

Chapter 1: 'A Cinema on the Margins: Contextualizing the Films of Werner Schroeter' - Page 17 - Michelle Langford Chapter 2: 'Towards a Theory of Cinematic Allegory' - Page 53 - Michelle Langford Chapter 3: 'The Allegorical Tableau' - Page 89 - Michelle Langford Chapter 4: 'Allegorical Montage' - Page 115 - Michelle Langford Chapter 5: 'A Gestural Cinema: Allegorical Figures and Faulty Performances' - Page 133 - Michelle Langford Chapter 6: 'Brecht and Beyond: From Social to Allegorical Gestus' -Page 169 - Michelle Langford

最近チェックした商品