Neo-Victorian Lesbians on Screen

個数:

Neo-Victorian Lesbians on Screen

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839994555
  • DDC分類 791.436526643

Full Description

In Neo-Victorian Lesbians on Screen, Maier and Friars argue that the on-screen portrayal of lesbians situated in the long nineteenth century across various countries is at the very least a dual task; the imperative project of revoicing lesbian silence and female companionship is complicated by the lack of and/or complex representation of such women in the past. The adaptations, with varying degrees of success, carefully manipulate the gaze of the viewer to illustrate both how crucial the act of looking proves to be for lesbian attachment in these films and how the viewer's own gaze changes the way the lesbian is represented. Maier and Friars consider the adaptations' awareness of the audience, and the ways in which the films implicitly acknowledge the stakes behind bringing the lesbian to life, as it were, in visual media. Because screen adaptations disrupt historical distance by literally picturing Victorian subjects via a medium they did not have, film adaptations of novels and biofictions, and original screenplays are challenged by the lesbian subject's vivid presence on screen. The lesbian is no longer a contained (neo)Victorian presence in the 'othered' nineteenth century, but her very existence on screen signals her effervescent modernity, which filmmakers alternately embrace or reject.

Contents

Acknowledgements; Chapter One-Neo-Victorian Lesbians on Screen; Chapter Two-"Damn you for staring at me!": Spectacle and Spectatorship; Chapter Three-Illusions of Control: Pornographic Excess and Lesbian Eroticism in Fingersmith (2005); Chapter Four-Stoically Sapphic: Gentlemanly Encryption and Disruptive; One; Chapter Six-"Fucking Bitches": The Biofictional Recreation; Chapter Seven-Quaint Collaborators: Women in Love or, Portrait of a Lady on Fire (2019); Chapter Eight-Of Masculine Mind and Lesbian Body: Mary Anning in Ammonite (2020); Chapter Nine-"I stand before my duties weeping": Queer Failure in The World to Come (2020); Chapter Ten-Killing Mr. Rochester: Lesbian Desire and Post-Heritage Violence in; Killing Mr. Rochester: Lesbian Desire and Post-Heritage Violence in; The Confessions of Frannie Langton (2022); Epilogue: The Future of Lesbians on Screen; Index

最近チェックした商品