Tourism Destination Quality : Attributes and Dimensions

個数:

Tourism Destination Quality : Attributes and Dimensions

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 300 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839095597
  • DDC分類 338.4791

Full Description

Tourism Destination Quality: Attributes and Dimensions presents new research on tourism destination quality. It is based on results from the first major empirical study (the TDQ study) that examined what tourists associate with tourism destination quality. It explains why respondents strongly associate attributes and dimensions identified in the TDQ study with destination quality. 

The book critically compares dimensions of tourism destination quality established in the TDQ study with dimensions of product quality, service quality, place quality and destination service/product quality. To illustrate the applicability and varying importance of dimensions established in the empirical study, case studies of actual tourism destinations are also presented. 

The empirical evidence provided in this book demonstrates that tourists view destination quality holistically and from the 'quality of opportunity perspective' in terms of conformance to tourists' requirements, which are conditions suitable for pursuing tourist activities and interests. 

Future directions for research are provided, as well as a diagnostic tool for tourism destination managers and planners. This has been designed to help identify strategic quality improvement areas and to enable competition based on quality in various tourism destination contexts.

Contents

Chapter 1. Introduction
Chapter 2. Approaches To Conceptualising And Measuring Quality
Chapter 3. Conceptualising And Measuring Quality In Tourism
Chapter 4. Methodology Of The TDQ Study
Chapter 5. Findings Of The Qualitative Phase Of The TDQ Study
Chapter 6. Findings Of The Quantitative Phase Of The TDQ Study
Chapter 7. Discussion Of The TDQ Study's Findings
Chapter 8. Conclusions And Recommendations

最近チェックした商品