『日曜日の人々』(BFI映画古典叢書)<br>People on Sunday (Menschen am Sonntag) (Bfi Film Classics)

個数:

『日曜日の人々』(BFI映画古典叢書)
People on Sunday (Menschen am Sonntag) (Bfi Film Classics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839027550
  • DDC分類 791.4309432241

Full Description

Directed by Robert Siodmak and Edgar G. Ulmer, and with a script by Billy Wilder, People on Sunday (Menschen am Sonntag) (1930) is now widely recognised as a landmark of Weimar cinema, which influenced Italian Neorealism and the New Wave cinemas of the 1960s, and set the template for 'indie' filmmaking as we now know it. This is the first study in English of this multi-faceted film, which not only launched the careers of renowned filmmakers, but which continues to influence contemporary culture, with references to it in popular television (Babylon Berlin), a playful remake, and a new score by experimental pop group Múm. Jon Hughes' study places the film in its historical context - Berlin in the Weimar Republic - and untangles the fascinating story of the making of People on Sunday, drawing on new archival research to challenge some of the misconceptions that surround it. Hughes provides fresh interpretations of the film's depiction of space and its play with contemporary gender and sexual politics, and situates it within both Weimar cinema and the later output of the filmmakers.

Contents

Acknowledgements
Introduction
1. 'Just like that. Without a studio. Without money': Making People on Sunday
2. 'A film without actors'? Reality and Fiction in People on Sunday
3. Time and Space in People on Sunday
4. Gender and Sexuality in People on Sunday
5. 'Say Cheese!' Photography and the Human Face in People on Sunday
6. 'This little film is simply perfect': The Critical Reception and Legacies of People on Sunday
Credits
Bibliography

最近チェックした商品