『黒人女…』(BFI映画古典叢書)<br>Black Girl (La Noire de...) (Bfi Film Classics)

個数:

『黒人女…』(BFI映画古典叢書)
Black Girl (La Noire de...) (Bfi Film Classics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839027352
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Ousmane Sembène was one of the greatest, most groundbreaking filmmakers in the history of cinema, an acclaimed novelist, and the most renowned African director of the twentieth century. Black Girl was his brilliant, blistering debut. Released in 1966, it won the Prix Jean Vigo at the Cannes Film Festival that year. The film is about a young Senegalese woman, played powerfully by M'Bissine Thérèse Diop, who moves to France to work for a wealthy white family as a nanny, but quickly discovers that life in their apartment is a prison, both figuratively and literally; but it is also a searing, nuanced critique of the lingering colonialism in the supposedly postcolonial world.

Vlad Dima's study of Black Girl argues that the film helped to map the future of African cinema. He situates it within its postcolonial context, considering its adaptation from the eponymous short story first published in 1962. He examines the performances of Mbissine Thérèse Diop (Diouana), Anne-Marie Jelinek (Madame) and Robert Fontaine (Monsieur), considering the ways in which they embody or subvert postcolonial, French archetypes, and then goes on to examine the technical aspects of Sembene's filmmaking, such as his innovative use of framing and aural composition. Finally, he traces the film's lasting influence on African cinema, from Sembène's own Xala (1975), to Safi Faye's Mossane (1996), Joseph Gaï Ramaka's Karmen Geï (2001), Jean-Pierre Bekolo's Saignantes (2005), and Mati Diop's Atlantics (2019).

Contents

1. Sonic Frames: Where it Begins
2. Characters
3. Objects
4. Visual Frames: Where it Ends
Credits
Endnotes

最近チェックした商品