成瀬巳喜男監督『女が階段を上る時』(BFI映画古典叢書)<br>When a Woman Ascends the Stairs (Onna ga kaidan o agaru toki) (Bfi Film Classics)

個数:

成瀬巳喜男監督『女が階段を上る時』(BFI映画古典叢書)
When a Woman Ascends the Stairs (Onna ga kaidan o agaru toki) (Bfi Film Classics)

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 88 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839026430
  • DDC分類 791.430952

Full Description

Mikio Naruse's When A Woman Ascends The Stairs (1960) combines high melodrama with modernist film language, telling the story of Keiko, a bar hostess struggling to succeed in Tokyo's Ginza district.

Catherine Russell's study of the film provides an in-depth analysis of Naruse's distinctive filmmaking, from his use of two-shots in confined spaces, unique lighting techniques, and his "invisible" and "rhythmic" editing style. She analyses the recurring motif of a woman's white-stockinged feet climbing stairs, considering how this symbolizes the social dynamics of the high-class Japanese sex industry that sustains hostess bar culture.

Russell goes on to argue that the film is a "late" woman's film which engages with the institutional barriers to woman's success in postwar Japan. She situates the film within the trajectory of Naruse's career and analyses how his social critique is balanced with an aestheticization of a harsh and brutally gendered world, creating an affective tension that is symptomatic of Naruse's own position as an industrial worker.

Contents

Introduction
1. Diary of a Ginza Bar Hostess
2. A World of Appearances
Conclusion
Credits
Bibliography

最近チェックした商品