デレク・ジャーマン『カラヴァッジオ』(BFI映画古典叢書・第2版)<br>Caravaggio (Bfi Film Classics) (2ND)

個数:

デレク・ジャーマン『カラヴァッジオ』(BFI映画古典叢書・第2版)
Caravaggio (Bfi Film Classics) (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 96 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839022562
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Caravaggio (1986), Derek Jarman's portrait of the Italian Baroque artist, shows the painter at work with models drawn from Rome's homeless and prostitutes, and his relationship with two very different lovers: Ranuccio, played by Sean Bean, and Lena, played by Tilda Swinton. It is probably the closest Derek Jarman came to a mainstream film. And yet the film is a uniquely complex and lucid treatment of Jarman's major concerns: violence, history, homosexuality, and the relation between film and painting. In particular, according to Leo Bersani and Ulysse Dutoit, Caravaggio is unlike Jarman's other work in avoiding a sentimentalising of gay relationships and in making no neat distinction between the exercise and the suffering of violence.

Film-making involves a coercive power which, for Bersani and Dutoit, Jarman may, without admitting it to himself, have found deeply seductive. But in Caravaggio this power is renounced, and the result is Jarman's most profound, unsettling and astonishing reflection on sexuality and identity.

Contents

Derek Jarman's Caravaggio
Notes
Credits

最近チェックした商品