黒澤明『蜘蛛巣城』(BFI映画古典叢書・第2版)<br>Throne of Blood (Bfi Film Classics) (2ND)

個数:

黒澤明『蜘蛛巣城』(BFI映画古典叢書・第2版)
Throne of Blood (Bfi Film Classics) (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 98 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839021879
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Throne of Blood (1957), Akira Kurosawa's reworking of Macbeth, is widely considered the greatest film adaptation of Shakespeare ever made.
In a detailed account of the film, Robert N. Watson explores how Kurosawa draws key philosophical and psychological arguments from Shakespeare, translates them into striking visual metaphors, and inflects them through the history of post-World War II Japan. Watson places particular emphasis on the contexts that underlie the film's central tension between individual aspiration and the stability of broader social and ecological collectives - and therefore between free will and determinism.
In his foreword to this new edition, Robert Watson considers the central characters' Washizu and his wife Asaji's blunder in viewing life as a ruthless competition in which only the most brutal can thrive in the context of an era of neoliberal economics, resurgent 'strongman' political leaders, and myopic views of the environmenal crisis, with nothing valued that cannot be monetized.

Contents

Foreword to the 2020 Edition
Acknowledgments
Introduction
A Guided Tour Through the Spider's Web
Notes
Credits

最近チェックした商品