A Systemic Theory of Knowledge Management : Knowledge Workers in the Future of Artificial Intelligence (Emerald Points)

個数:

A Systemic Theory of Knowledge Management : Knowledge Workers in the Future of Artificial Intelligence (Emerald Points)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 136 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836088912
  • DDC分類 658.4038

Full Description

The Fourth Industrial Revolution while creating many new opportunities, is inevitably going to lead to uncertainty around specific jobs and roles, particularly those of knowledge workers and in the innovation economy.

To understand which jobs will be uncertain as society moves towards the Fourth Industrial Revolution, Johannessen adopts three time-perspectives. The short-term perspective, five to fifteen years. The medium-term perspective, fifteen to thirty years. Currently there is little interest in the long term-perspective, but this time perspective extends from approximately thirty to fifty years ahead. In the short and accessible text, Johannessen answers the question of which jobs will be uncertain regarding these timelines with the main focus on the short and medium-term perspectives.

A forewarning of possible future competences, by means of expectation signals, will enable people to acquire the competences that will be demanded by the new technology. This can be of benefit to students when planning their studies, so they can adapt their education to future changes; it can also be of benefit to schools and universities, so they can make changes to their curricula. In addition, it will also be of relevance to the authorities, so that they can provide more high-tech educations, with a focus on the new technology that is emerging.

Contents

Chapter 1. A theoretical reflection

Chapter 2. Infrastructure

Chapter 3. Info-Structure

Chapter 4. Infrastructure and Info-Structure

Chapter 5. A journey through time to 2050

Chapter 6. Concepts

最近チェックした商品