Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of No Poverty (Family Businesses on a Mission)

個数:

Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of No Poverty (Family Businesses on a Mission)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 120 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836085737
  • DDC分類 338.927

Full Description

Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of No Poverty focuses on Sustainable Development Goal number one (SDG#1): to end poverty in all its forms everywhere. Examining family businesses in the UAE, Lebanon, India, Zambia, and England, each chapter case study presents a unique perspective from their respective country. The case studies presented generate insights and key takeaways into the role of family businesses in ending poverty and tackling its growing inequality detrimental to economic growth, social cohesion, stability, and peace.

The United Nations' (UN) Sustainable Development Goals (SDGs) are 17 Goals pledged by 193 nations in 2015 which would help engender an improved, fairer, and more sustainable world - one in which 'no one is left behind'. The SDGs are a call to action, to develop innovative solutions to the most complex, societal, and environmental global challenges.

In Family Businesses on a Mission, series editor Naomi Birdthistle brings together international case studies to illustrate how family businesses can attain the UN 2030 SDGs. Accessible to those working in the field beyond academia - such as family business practitioners, family business owners, government and policymakers, members of NGOs, business associations and philanthropic centres - this book series equally appeals to those with a general interest in entrepreneurship and business.

Contents

Foreword; Walter Leal Filho

Chapter 1. The Sustainable Development Goals: SDG#1 and Family Business; Rob Hales

Chapter 2. The Heart of Business: Understanding Family-Owned Ventures; Naomi Birdthistle

Chapter 3. England: The Warm Age Wood Company; Antoinette Flynn

Chapter 4. Zambia: SBM; Sylvia B. Mwansa, Brian Gregory, and Allan Discua Cruz

Chapter 5. Lebanon: Fig Holding and SDG#1 No Poverty; Poh Yen Ng, Bettina Lynda Bastian, and Bronwyn Wood

Chapter 6. India: From Poverty to Decent Living - A Case of Pune, India; Aditi Mishra and Niharika Singh

Chapter 7. UAE: Food ATM - Addressing Poverty and Hunger through Empathy; Jacinta Dsilva

最近チェックした商品