Digital Embodiment and the Arts : Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies

個数:
  • ポイントキャンペーン

Digital Embodiment and the Arts : Exploring Hybrid Spaces through Emerging Technologies

  • ウェブストア価格 ¥7,528(本体¥6,844)
  • Intellect Books(2024/09発売)
  • 外貨定価 US$ 34.95
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 136pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥7,066(本体¥6,424)
  • Intellect Books(2024/09発売)
  • 外貨定価 UK£ 24.95
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 128pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781835951125
  • DDC分類 776

Full Description

A timely examination of the use of emerging technologies in the arts in recent decades, from the first wave of Virtual Reality through to the current use of Mixed, Augmented and Extended Realities. It highlights the necessity of understanding technological experiences through the assumption that all experience is embodied. An explosion of digital culture and experience has most certainly given artists and creative practitioners new ways of exploring a hybridisation of creative practices with access to technological tools only previously dreamt of. Further, there are a number of threads around digital embodiment and its centrality to the digital experience.

The book is divided into 3: Section 1 explores the whole notion of embodied experience through a study of space and virtuality, imagination, and technology. Section 2 lays the ground for a more explicit understanding of the role the body has in our engagement with the digital technologies focussing on three distinct bodies: the  gravitational body, the virtual body, and finally the hybrid body. Section 3 is split into three chronological chapters in terms of technological developments, that of VR, Virtual Worlds, and Augmented, Mixed, and Extended Realities.

While individual aspects and themes covered here can be found in some recent books, there is little that places digital embodiment within the arts in the way this book does. A unique synthesis.

Contents

List of Figures

Acknowledgements

Foreword

Introduction

 

SECTION I: EMBODIMENT AND SPACE

1. Digital Embodiment and the Arts

   Introduction

   Digital embodiment

   Privileging the body over the eye

   The art and science of embodiment

   Consciousness, cognition, and embodiment

   Hybridity as concept: Towards post-hybrid approach

   A post-hybrid approach to embodied cognition

   Embodiment systems and The Machine to be Another (TMTBA)

   Conclusion

2. Imagination, Space, and Immersive Technologies

   Introduction

   On the virtual and time

   On the imaginary and space

   Conclusion

 

SECTION II: BODY

3. Gravity Body

   Introduction

   Outer space and virtual space

   Art practices at the frontiers of space

   Zero-gravity flight

   Embodiment and zero gravity: Tipping points, liminal states

   Consciousness, gravity, and embodiment

   Susan Kozel and Gravity and its Sisters

   Louise K. Wilson and Aerial Stories

   Conclusion

4. Virtual Body

   Introduction

   Immersion, telepresence, and the body of the avatar

   Being in (an) other body: Joseph DeLappe and MGandhi

   The virtual body experience of Wanderingfictions Story

   Performativity and the virtual body

   The Meta-Dreamer project

   Living between worlds

   Ontologies of virtual bodies and spaces

   Conclusion

5. Hybrid Body

   Introduction

   Hybridity: The cyborg body

   Stelarc and the cyborg/hybrid body

   Inhabiting the robot body

   Identity and the hybrid body

   The bio-cultural body

   The post-gendered body

   Micha Cardenas's Becoming Dragon

   Catarina de Sousa's Delicatessen project

   Lynne Heller's The Adventures of Nar Duell

   Conclusion

 

SECTION III: TECHNOLOGY

6. Two Waves of Virtual Reality

   Introduction

   A brief history of the development of VR

   First wave of artists engaged in VR

   Extending the senses: Touch and smell and the sense of 'being there'

   Second wave of artistic practices in VR

   Early adopters of the second wave

   The Lumen Prize for VR

   Empathy and affect in VR

   Conclusion

7. Artistic Practice in Virtual Worlds

   Introduction

   Art and virtual space

   The early history of arts practice in virtual worlds

   Pioneering work in the early days of Second Life

   The Kritical Works in SL I and II virtual exhibitions

   Kritical Works in SL II

   Translating art in virtual worlds

   Virtual worlds artworks since 2010

   Conclusion

8. Augmented, Mixed, and Extended Realities

   Introduction

   'Different' realities: Augmented, mixed, virtual, extended

   Augmented reality (AR)

   MR: Mixed reality

   Mixed reality and performance

   XR: Extended reality

   (Un)Balance (2020)

   Aerobanquets RMX (2017)

   We Live in an Ocean of Air (2018-21)

   The Cosmos Within Us (2020)

   Carne y Arena (virtually present, physically invisible) (2017)

   Robotic encounters in extended reality

   Conclusion

Conclusion

Index

最近チェックした商品