Democrazy in Spain: Cinema and New Forms of Social Life (1968-2008) (Contemporary Hispanic and Lusophone Cultures)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Democrazy in Spain: Cinema and New Forms of Social Life (1968-2008) (Contemporary Hispanic and Lusophone Cultures)

  • ウェブストア価格 ¥12,155(本体¥11,050)
  • Liverpool University Press(2024/11発売)
  • 外貨定価 US$ 54.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 550pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781835536896
  • DDC分類 791.430946

Full Description

An Open Access edition of this book is available on the Liverpool University Press website and the OAPEN library as part of the Opening the Future project with COPIM.

The 2008 financial crisis prompted the most significant social protests since 1968 in the Middle East, Europe, and the United States. These protests generated not only social reform but also collaborative and affective affiliations, often seen through artistic and cultural materials. Taking Spain as a focal point, this book examines film production at both points in time, showing how it emerges from simultaneously divergent and comparable economic and political milieux. The book aims to recognize and celebrate the political responsibility exercised and expressed by a new generation of Spaniards deeply immersed in those protests. Through the convergences of two markedly significant periods in two separate centuries, filmmakers expose the deficiencies of Spain's democracy in 2008—the D€MOCRAZY in the title, a slogan seen on a banner carried by the protesters—while creating a new sensibility and forms of social life that bring back the notions of community and the common good that had been forgotten in the midst of such a brittle environment.

Contents

Introduction

Acknowledgments

Chapter 1. The "d-generation" of María Cañas: Spanish Cinema in the Era of Technological Reproducibility

Chapter 2. Cinematic Dialogues with the 1960s and 1970s: Ledo and Portabella, Cañas and Bollaín, and López Carrasco and Zulueta

Chapter 3. Unearthing Amateur Footage from the 1960s and 1970s: José Luis Tirado, Ramiro Ledo, Isaki Lacuesta and Chema Mascareña

Chapter 4. The Cinema of Helena Lumbreras (1935-95) and the Political Practice of Responsibility

Chapter 5. Euphoria and Madness or Affect as a New Form of Social Life: María Ruido and Basilio Martín Patino

Chapter 6. From 2008 to the Dreadful 2020: Dystopia and Necropolitics in María Cañas's Expo Lío 92 (2017) and Luis López Carrasco's El año del descubrimiento (2020)

Conclusion

Works Cited

最近チェックした商品