From Microverse to Metaverse : Modelling the Future through Today's Virtual Worlds (Emerald Points)

個数:

From Microverse to Metaverse : Modelling the Future through Today's Virtual Worlds (Emerald Points)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781804550229
  • DDC分類 006.8

Full Description

While the metaverse is often marketed as a future utopia, the vision of the metaverse represents an attempt for private corporations to control the code of the real. In the hands of companies that established and maintain the surveillance capitalism model, the ability to build a persistent, all-compassing environment means all activity in that world can be metricized and commodified, making the metaverse worthy of critical examination.

Significant parts of life are already conducted in a digital place that combines various aspects of digital culture. Likewise, digital worlds for socializing already exist, and in a form akin to the VR metaverse, just as VR worlds based on play now coexist with online worlds of user generated content. These discreet private "microverses", as we refer to them, are spaces which can model the tensions that would be inherent in the metaverse.

From Microverse to Metaverse: Modelling the Future through Today's Virtual Worlds examines the place attachments, world-feeling and dwelling of several "microverses" to assess the possibilities of the metaverse as a realistic proposition. Critically analyzing the phenomenological feeling of place, the political economy of emerging tech, the mechanisms of identity and self along with the behavioral constraints involved, the authors map what a metaverse might be like, whether it can happen, and just why some companies seem so determined to make it happen.

Contents

Chapter 1. Introduction

Chapter 2. The Roots of the Metaverse

Chapter 3. Social worlds

Chapter 4. Gaming worlds

Chapter 5. User generated worlds

Chapter 6. Worlds of Commerce

Chapter 7. Worlds of Desire

Chapter 8. Entertainment Worlds

Chapter 9. Fitness Worlds

Chapter 10. Conclusion - Building the world we want to build

最近チェックした商品