Art as Ritual Engagement in the Funerary Programme of Watetkhethor at Saqqara, C. 2345 BC

個数:

Art as Ritual Engagement in the Funerary Programme of Watetkhethor at Saqqara, C. 2345 BC

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 62 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781803275536
  • DDC分類 932.2

Full Description

Art as Ritual Engagement is examined through a case study of feminised funerary representation in the repertoire of Watetkhethor, an elite woman interred in the mastaba tomb of her spouse, Mereruka, at Saqqara, c.2345-2181 BCE. The focus is centred upon the functionality of a particular form of gendered imagery in a ritualised, funerary context. The spaces and images in which Watetkhethor is featured alone, or in support of her spouse, indicate something of an elite woman's expectations of the afterlife at this particular time. Contemporaneous examples as detailed as Watetkhethor's are rare, and her status may have permitted Watetkhethor's personal involvement in designing the funerary programme. Her. The arrangements would have been 'state-of-the-art', meeting the requirements of a woman identified as the eldest daughter of King Teti, c. 2300-2181 BCE. However, to date, the assumptions of twentieth century anachronisms, attitudes and biases have all but dismissed the rich iconographical programme of specifically feminised arrangements within this shared tomb.

Contents

Preface

 

Chapter 1: Introduction

Aims and Objectives

The role of visual culture in ancient Egypt

Contextualising the early 6th Dynasty: An Overview

Security and harsh men?

Archaeological Background: The Tomb of Mereruka

The Funerary Chambers of Watetkhethor

The Research Focus

Rationale: Why this study?

Contextualising terms: Art and Ritual

The Structure of the Study: Chapter Overview

 

Chapter 2: Literature Review

Early Perspectives

New Perspectives

 

Chapter 3: Methodology

Panofsky's Iconological System

Malafouris's Material Engagement Theory

 

Chapter 4: Art as Ritual Engagement

Watetkhethor as facilitator

Watetkhethor's presence in Mereruka's chambers

Watetkhethor and autonomous funerary cult

The Pillared Hall (B1)

The staircase in the chambers of Watetkhethor (B2)

The Serdab Room, B3, B4

The Burial Chapel, B5

 

Chapter 5: Study Synthesis

Looking forward: Art as Action, Art as Gendered

The limitations of this study

Directions for future research

Conclusion

 

Bibliography

最近チェックした商品