Fake News in Digital Cultures : Technology, Populism and Digital Misinformation

個数:

Fake News in Digital Cultures : Technology, Populism and Digital Misinformation

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781801178792
  • DDC分類 302.231

Full Description

Fake News in Digital Cultures presents a new approach to understanding disinformation and misinformation in contemporary digital communication, arguing that fake news is not an alien phenomenon undertaken by bad actors, but a logical outcome of contemporary digital and popular culture, conceptual changes meaning and truth, and shifts in the social practice of trust, attitude and creativity.

Looking not to the problems of the present era but towards the continuing development of a future digital media ecology, the authors explore the emergence of practices of deliberate disinformation. This includes the circulation of misleading content or misinformation, the development of new technological applications such as the deepfake, and how they intersect with conspiracy theories, populism, global crises, popular disenfranchisement, and new practices of regulating misleading content and promoting new media and digital literacies.

Contents

Chapter 1. Introduction: Digital Cultures and Fake News;

Chapter 2. What is Fake News? Defining Truth;

Chapter 3. The Cultural Emergence of Fake News I: Digital Cultures, Interactive Practices and Artificial Feeds;

Chapter 4. The Cultural Emergence of Fake News II: Postmodernism, Sensationalism and the Hyperreal;

Chapter 5. The Visual in an Era of Hyperreality and Disinformation: The Deepfake Video;

Chapter 6. Fake News and Conspiracy Theories;

Chapter 7. Marginalising the Marginalised: Fake News as a Tool of Populist Power;

Chapter 8. Audiences, Trust and Polarisation in a Post-Truth Media Ecology;

Chapter 9. Remedying Disinformation: Communication Practice in a World of Fake News;

Chapter 10. Ethical Practices, Digital Citizenship and Communication Futures

最近チェックした商品