トランスランゲージングの多言語的視座<br>Multilingual Perspectives on Translanguaging (Language, Education and Diversity)

個数:

トランスランゲージングの多言語的視座
Multilingual Perspectives on Translanguaging (Language, Education and Diversity)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 392 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800415676
  • DDC分類 404.2

Full Description

This book brings together a broad, interdisciplinary group of leading scholars to critically assess a recent proposal within translanguaging theory called deconstructivism: the view that discrete or 'named' languages do not exist. Contributors explore important topics in relation to the deconstructivist turn in translanguaging, including epistemology, language ideology, bilingual linguistic competence, codeswitching, bilingual first language acquisition, the neurolinguistics of bilingualism, the significance of language naming to Indigenous language reclamation efforts, implications for bilingual education and language rights, and the effects of translanguaging on immersion programs for endangered languages. Contributing authors converge on support for a multilingual perspective on translanguaging which affirms the pedagogical and conceptual aims of translanguaging but rejects deconstructivism. The book makes a valuable contribution to the development of translanguaging theory and will be required reading for scholars and students interested in one of the most vibrant and vital debates in contemporary applied linguistics.

Contents

Contributors

Preface: Jeff MacSwan

Chapter 1. Jeff MacSwan: Introduction: Deconstructivism - A Reader's Guide

Part 1: Inter-speaker Language Variation

Chapter 2. Vivian Cook: Multi-competence and Translanguaging 

Chapter 3. James Paul Gee: Experience Coding and Linguistic Variation

Part 2: Codeswitching

Chapter 4. Jeff MacSwan: Codeswitching, Translanguaging and Bilingual Grammar

Chapter 5. Peter Auer: 'Translanguaging' or 'Doing Languages'? Multilingual Practices and the Notion of 'Codes'

Chapter 6. Rakesh M. Bhatt & Agnes Bolonyai: Codeswitching and its Terminological Other - Translanguaging

Part 3: Psycholinguistics

Chapter 7. Fred Genesee: Evidence for Differentiated Languages from Studies of Bilingual First Language Acquisition

Chapter 8. Rebecca A. Marks, Teresa Satterfield and Ioulia Kovelman: Integrated Multilingualism and Bilingual Reading Development

Part 4: Language Policy

Chapter 9. Sheilah E. Nicholas and Teresa L. McCarty: To 'Think in a Different Way' - A Relational Paradigm for Indigenous Language Rights

Chapter 10. Terrence G. Wiley: The Grand Erasure: Whatever Happened to Bilingual Education and Language Minority Rights?

Part 5: Practice

Chapter 11. Joanna McPake and Diane J. Tedick: Translanguaging and Immersion Programs for Minoritized Languages at Risk of Disappearance: Developing a Research Agenda

Chapter 12. Christian J. Faltis: Understanding and Resisting Perfect Language and Eugenics-based Language Ideologies in Bilingual Teacher Education

Stephen May: Afterword: The Multilingual Turn, Superdiversity and Translanguaging - The Rush from Heterodoxy to Orthodoxy

Index

最近チェックした商品