学習者のアイデンティティの構築、再構築、回復:日本で学業成功した1.5世代のフィリピン人学生<br>Constructing, Reconstructing and Reclaiming Learner Identities : Academically Successful 1.5 Generation Filipino Students in Japan (New Perspectives on Language and Education)

個数:

学習者のアイデンティティの構築、再構築、回復:日本で学業成功した1.5世代のフィリピン人学生
Constructing, Reconstructing and Reclaiming Learner Identities : Academically Successful 1.5 Generation Filipino Students in Japan (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 262 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800415430
  • DDC分類 371.8299921052

Full Description

This book focuses on the experiences of 1.5 generation Filipinos in Japan, charting their life histories and educational experiences in both the Philippines and Japan. Against a background of transnational migrations between both countries, and varying levels of Japanese as a Second Language and educational support for immigrant/non-Japanese speaking children in Japanese schools, the author uses a narrative, life history approach to consider how the participants use their educational histories and learner identities as intangible resources upon which they drew to overcome the structural and cultural differences in the teaching-learning environments they encountered in Japanese schools. The book ends by recounting the participants' regained sense of confidence as learners upon entering university, where they reclaim their learner identities as active participants in the classroom, with several receiving awards for academic excellence.

Contents

Acknowledgments

Prologue

Part 1

Chapter 1. Introduction

Chapter 2.  Japan's Diverse Populations: Ethnic Minorities, Immigrants and a Rapidly Changing Social Landscape

Chapter 3. Japanese in the Philippines, Filipinos in Japan and Schooling in the Philippines

Chapter 4. Ethnically, Racially and Linguistically Diverse Students in Japanese Schools: An Overview

Part 2

Preface

Chapter 5. Participant Narrative Portraits: Life and Schooling in the Philippines and Beyond

Chapter 6. Experiences of School and Learning in Japan: The Good, the Bad and the In-between

Chapter 7. Coming Full Circle - University Life: Back on Top and Bringing Things to a Close

Epilogue: The Where I Am from Poems

References

Index

最近チェックした商品