Meeting the Needs of Reunited Refugee Families : An Ecological, Multilingual Approach to Language Learning (Researching Multilingually)

個数:

Meeting the Needs of Reunited Refugee Families : An Ecological, Multilingual Approach to Language Learning (Researching Multilingually)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800414594
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This book explores the gap between policy, practice and academic literature within language learning for refugees and argues that a multilingual approach, which combines translanguaging principles, decolonising methodology and linguistic hospitality,  provides a more accessible starting point than current monolingual pedagogies. It considers the multilingual and multilateral approach laid out within Scotland's New Scots Refugee Integration Strategy, which recognises the importance of linguistic diversity and two-way integration. The divide between policy, practice and theory points towards the need to counteract the dominant monolingual/social cohesion narrative through suitable pedagogies which highlight linguistic diversity in a positive way. The author suggests 'ecologising' as an alternative language pedagogy, drawing on three key findings: the significance of decolonising, collaborative learner/teacher relationships during the liminal phase of refugee arrival; the importance of place and orientation; and an increased understanding of language and 'languaging'.

Contents

Figures

Acknowledgements

Abbreviations

Foreword

Prologue           

Introduction      

Part 1: Contextualising the Research 

Chapter 1. The Policy Context    

Chapter 2.  Establishing an Ecological, Multilingual Framework

Chapter 3.  Implementing a Decolonising Approach

Chapter 4.  Wales and Germany

Part 2: Beginning to Co-construct a Multilingual, Ecological Praxis for Refugee Families in Scotland

Chapter 5. Learning a Language is Hard Work     

Chapter 5½. Uncovering Three Ecologies

Part 3: Towards an 'Ecologising' of Language Learning

Chapter 6. Ecology 1: Relationships        

Chapter 7. Ecology 2: Place

Chapter 8. Ecology 3: Language and 'Languaging'

Chapter 9.  Conclusions and Recommendations

References

Index

最近チェックした商品