Intercultural Service Learning : Theory, Practice and Assessment (Languages for Intercultural Communication and Education)

個数:

Intercultural Service Learning : Theory, Practice and Assessment (Languages for Intercultural Communication and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 330 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800414259
  • DDC分類 361.37

Full Description

This book provides a much-needed overview of the theory and practice of intercultural service learning (ISL), an approach that combines curricular learning, intercultural encounters and community service. It includes a model that outlines the essential components of this pedagogy and which is intended to serve as a foundation for practitioners developing their projects. Practical examples offer templates and inspiration, while the scholarly examination of the projects demonstrates the approach's potential. The book concludes with considerations on how to assess intercultural and democratic competences in ISL projects and practical implementation guidelines. Suitable for both in-service foreign language educators at all levels and for use in teacher training, the book provides a practical guide to a holistic pedagogy that is increasingly being used by educators keen to engage their students in an ever more interconnected world.

Contents

Tables and Figures

Contributors

Acknowledgements

Abbreviations

Student Voices

Michael Byram: Foreword

Petra Rauschert: Introduction 

Part 1: Intercultural Service Learning (ISL) - Concepts and Standards

1.1 Petra Rauschert and Jacqueline Alexander: Interculturality in the Foreign Language Classroom

1.2 Jacqueline Alexander: Defining Intercultural Service Learning

1.3 Jacqueline Alexander: Quality Standards

1.4 Jacqueline Alexander: Effects and Potential of ISL 

1.5 Petra Rauschert: Critical Perspectives 

1.6 Petra Rauschert: Pedagogies Related to ISL 

Part 2: Theoretical Frameworks

2.1 Petra Rauschert: Integrating ISL and Intercultural Citizenship Education 

2.2 Petra Rauschert: A Comprehensive Model of Intercultural Service Learning in Foreign Language Education 

2.3 Petra Rauschert: Structuring ISL Projects

Part 3: ISL in Practice: Ideas, Examples and Evaluation

3.1 ISL Type I (Within One Country)

3.1.1 Petra Rauschert and Claudia Mustroph: Global Peace Path 

3.1.2 Jacqueline Alexander, Petra Rauschert and Michelle Stannard: Around the World in 30 Recipes

3.1.3 Ilianna Mitskopoulou: Museum Project

3.2 ISL Type II (Between Countries)

3.2.1 Petra Rauschert: Happiness - Perspectives from India and Germany

3.2.2 Petra Rauschert: Students Training Managers

3.2.3 Xinrui Chang, Petra Rauschert and Aman Verma: Wiser Decisions - An Ecopedagogical Approach Based on Literature 

Part 4. Assessing ISL Projects

4.1 Jacqueline Alexander: Assessing Learning in ISL Projects - General Considerations 

4.2 Jacqueline Alexander: Assessing Intercultural Citizenship Competence 

4.3 Petra Rauschert: Assessing Democratic Competences in ISL Projects 

Jacqueline Alexander: Concluding Remarks

Glossary

Index

最近チェックした商品