Antisocial Language Teaching : English and the Pervasive Pathology of Whiteness (New Perspectives on Language and Education)

個数:

Antisocial Language Teaching : English and the Pervasive Pathology of Whiteness (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800413269
  • DDC分類 428.0071

Full Description

The centering of whiteness in English Language Teaching (ELT) renders the industry callous, corrupt and cruel; or, antisocial. Using the diagnostic criteria for Antisocial Personality Disorder as a rhetorical device, this book examines major issues with the ideologies and institutions behind the discipline of ELT and diagnoses the industry as in dire need of treatment, with the solution being a full decentering of whiteness. A vision for a more just version of ELT is offered as an alternative to the harm caused by its present-day incarnation. With a unique linkage of discourse on whiteness, language and ability, this book will be necessary reading for students, academics and administrators involved in ELT around the world.

Contents

Prologue

Introduction

Part One: Disorder

The Great Pyramid Scheme

Justified

A Dark Projection

Dis/abling Blackness

Ability, Intelligence and Language

Bad at English

Language Teaching as an Instrument of Pathologization

Part Two: Symptoms

Criterion 1

Criterion 2

Criterion 3

Criterion 4

Criterion 5

Criterion 6

Criterion 7

Part Three: Treatment...?

The Ezel Project

Prosocial Language Teaching

Conclusion

Acknowledgments

References

最近チェックした商品