第二言語としての中国語学習におけるライティング能力の発達<br>Developing Writing Competence in L2 Chinese Classrooms : Research and Application (Second Language Acquisition)

個数:

第二言語としての中国語学習におけるライティング能力の発達
Developing Writing Competence in L2 Chinese Classrooms : Research and Application (Second Language Acquisition)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800413030
  • DDC分類 495.180071

Full Description

This edited volume focuses on writing Chinese as a second language (L2). It provides readers with cutting-edge empirical research and insightful teaching methods and strategies for effectively developing L2 writing competence in L2 Chinese classroom contexts. The themes encompass heritage versus foreign language writers, individual versus collaborative writing, writing as process versus writing as product, writing-focused intervention and written corrective feedback in L2 Chinese classrooms, as well as online writing instruction during and beyond the pandemic. In addition to providing meaningful and innovative contributions for graduate students and researchers who wish to further explore learners' writing development in L2 Chinese, each chapter offers practical, detailed and insightful pedagogical recommendations to assist language teachers and educators, graduate students and research scholars in making well-informed decisions on writing instruction in L2 Chinese and to facilitate the implementation of writing-focused activities within classrooms.

Contents

Contributors

Acknowledgments

Li Yang and Laura Valentín-Rivera: Contextualizing the Importance of Writing: A Call for Action in L2 Chinese Classrooms

Chapter 1. Shuyi Yang: Writing Processes and Products of Chinese as Heritage and Foreign Language Learners

Chapter 2. Brian Olovson and Sha Huang: Collaborative Writing in a Tertiary Chinese as a Foreign Language Classroom: Processes and Products

Chapter 3. Li Yang and Zenan Zhao: Learners' Writing Strategies in L2 Chinese: A Cross-Sectional Study

Chapter 4. Xiaofei Pan: Investigating Nominal Structures in L2 Chinese Writing: A Systemic Functional Linguistics Perspective

Chapter 5. Jia Lin and Gengsong Gao: Exploring L2 Chinese Learners' Connective Usage in Writing: An Error Analysis Approach

Chapter 6. Lijuan Ye: Facebook as a Mediator for L2 Chinese Writing: Practices and Perceptions

Chapter 7. Laura Valentín-Rivera: The Efficacy of Teachers' Written Corrective Feedback in the L2 Chinese Classroom: Learner Perceptions and Preferences

Chapter 8. Daniel Román-Zúñiga, Idoia Elola and Raychel Vasseur: L2 Writing under Pandemic Conditions: How Do Chinese and Spanish Instructors Adapt?

Li Yang and Laura Valentín-Rivera: Concluding Remarks

Index

最近チェックした商品