反レイシズムの言語学者:読本<br>The Anti-Racism Linguist : A Book of Readings

個数:
  • ポイントキャンペーン

反レイシズムの言語学者:読本
The Anti-Racism Linguist : A Book of Readings

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800412842
  • DDC分類 306.44

Full Description

This book explores language at the intersection of race and ethnicity and the institutional practices that still make for uneven access to education, resources and a sense of belonging. It takes a clear anti-racist stance in the way it examines issues of language and power, linguistic prejudice, attitudes toward language and linguistic varieties. The chapters cover the experiences of the authors in their personal and professional lives, combining traditional academic texts with highly identity-driven genres that include autoethnography and the reflective essay, in addition to providing narrated resources for teachers. The result is a dynamic, innovative volume that dialogues openly with one of the most serious and pertinent debates of our time: how to instigate institutional change that moves us away from racist practices. The book is a reflection on how teachers and scholars can incorporate anti-racism pedagogy and thought into their practice.

Contents

Contributors

Chapter 1. Patricia Friedrich: Anti-Racist Linguistics

Chapter 2. Aya Matsuda: TEIL as a Tool for Anti-Racist Pedagogy: Exploring its Potential  

Chapter 3. Gabriel Nascimento: On (Dis)Inventing Language as a Zone of Non-Being: Black Teachers in ELT and Linguistic Racism in Brazil

Chapter 4. Chatwara Suwannamai Duran: Confessions of a Sociolinguist: A Linguistic Autoethnography

Chapter 5. Clarissa Menezes Jordão, Juliana Zeggio Martinez and Eduardo Henrique Diniz de Figueiredo: Narratives of Invisibility: Racism and Anti-Racism in Academic Spaces in Brazil

Chapter 6. Patricia Friedrich: Positionality, Creativity and Linguistic Prejudice: The Challenges of Honoring Multiple Identities and Being an Anti-Racist

Chapter 7. Tracey McHenry: 'No One Can Say it Anyway': Personal Names in the Classroom

Chapter 8. Luciana C. de Oliveira and Joy Beatty: Anti-Racist Linguistic Practices in the History Curriculum

Chapter 9. Patricia Friedrich: On Human and Linguistic Dignity

Q&A with Contributors

Index

最近チェックした商品