ゾルタン・ドルニェイ共著/ネイティブ並みの運用能力に達した例外的語学者からの教訓:モチベーション・認知・アイデンティティ<br>Lessons from Exceptional Language Learners Who Have Achieved Nativelike Proficiency : Motivation, Cognition and Identity (Psychology of Language Learning and Teaching)

個数:

ゾルタン・ドルニェイ共著/ネイティブ並みの運用能力に達した例外的語学者からの教訓:モチベーション・認知・アイデンティティ
Lessons from Exceptional Language Learners Who Have Achieved Nativelike Proficiency : Motivation, Cognition and Identity (Psychology of Language Learning and Teaching)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800412446
  • DDC分類 401.93019

Full Description

How do some language learners triumph against all odds, despite not having obvious heritage links or spending extended periods of time in the L2 environment pre-adulthood? This book delves into the autobiographical stories of learners who achieve nativelike proficiency, opening a narrative window into their experiences and offering insights into their pathways to success. The in-depth analysis ties together a wide range of potentially relevant topics, from motivational vision and international posture to issues of identity, endurance and even musical ability, among other themes. The authors explore whether these successes can be repeated by others and the book will be of use to language teachers interested in learner motivation and the antecedents to high-level ultimate attainment. The book will also be of great interest to researchers working in the areas of language learner psychology, especially in topics concerning language learning motivation, identity and narrative inquiry.

Contents

Acknowledgements

Introduction

1. Theoretical Background

2. Methodology: Identifying Participants and Documenting Their Stories

3. Defining Nativelikeness

4. A Favourable Set-Up

5. A Unique Bond with the Chosen Language

6. Cognition and Other Facilitative Learner Characteristics

7. Attention to Pronunciation

8. Intensive Effort and Strategic Learning

9. Reinforcing Relationships and Social Expectations 

10. Sources of Persistence

11. Second Language Confidence, Comfort and Ownership

12. The Question of L2 Identities

Conclusion

Appendix

References

最近チェックした商品