語学教師のタスク授業中の注意<br>Language Teacher Noticing in Tasks (Psychology of Language Learning and Teaching)

個数:
  • ポイントキャンペーン

語学教師のタスク授業中の注意
Language Teacher Noticing in Tasks (Psychology of Language Learning and Teaching)

  • ウェブストア価格 ¥8,647(本体¥7,861)
  • Multilingual Matters(2021/04発売)
  • 外貨定価 US$ 42.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 156pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800411227
  • DDC分類 428.0071

Full Description

This book provides an accessible, evidence-based account of how teacher noticing, the process of attending to, interpreting and acting on events which occur during engagement with learners, can be examined in contexts of language teacher education and highlights the importance of reflective practice for professional development. Central to the work is an innovative mixed-methods study of task-based interaction which was undertaken with pre-service English language teachers in Japan. Through close analyses of task interaction coupled with recall data, it illustrates the ways in which pre-service teachers noticed their student partners' use of embodied and linguistic resources. This focus on what teachers attend to, how they interpret it, and their subsequent decisions has multiple implications for language learning and teacher development. It demonstrates the value of teacher noticing for developing rapport, supporting pupils' language acquisition, enhancing participation, fostering reflection and guiding observation, a central feature of language teachers' career advancement.

Contents

Tables and Figures

Acknowledgements

Abbreviations Used in the Book

Part 1: Situating Noticing among Teachers

1. Introduction and Overview

2. Noticing: An Integrative Perspective

3. Language Teacher Noticing

Part 2: A Study of Pre-Service Teachers

4. Contextualizing the Study

5. Researching Teacher Noticing

6. Influences on Teacher Noticing

7. Noticing of Embodied Resources

8. Noticing of Verbal Resources

9. Noticing and Pre-Service Teachers

Part 3: Conclusion

10. Future Directions

Appendices

References

Index

最近チェックした商品