高等教育における人工知能リテラシー:ヨーロッパからの視座の理論と実践<br>Artificial Intelligence Literacy in Higher Education : Theory and Practice from a European Perspective

個数:
  • 予約

高等教育における人工知能リテラシー:ヨーロッパからの視座の理論と実践
Artificial Intelligence Literacy in Higher Education : Theory and Practice from a European Perspective

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 188 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800411128
  • DDC分類 371.33463

Full Description

This book explores the concept of artificial intelligence (AI) literacy within higher education, addressing both instructors' and students' preparedness to engage with AI technologies responsibly and effectively. By synthesising existing frameworks and empirical studies, alongside presenting two original research studies, the book bridges theoretical foundations with practical applications tailored for modern educational contexts. Practical recommendations include methods to develop AI literacy skills, focusing on ethical awareness, technological competence, and the potential for AI to enhance teaching and learning processes. Aimed at higher education instructors, stakeholders and students, the book offers actionable insights and tools for fostering informed and critical engagement with AI, aligned with lifelong learning goals and professional development needs.

Contents

Acknowledgements

Foreword: What is this Book About and How is it Structured?

Chapter 1. Artificial Intelligence in the Educational Arena

Chapter 2. Conceptual and Theoretical Background of AI in Education

Chapter 3. Previous Studies into the Application of AI in Higher Education

Chapter 4. A Study into Learners' AI Literacy

Chapter 5. The Study into Instructors' AI Literacy 

Chapter 6. Tools for AI Literacy Development and Ways to Enhance Instructors' Methodological Repertoire 

Chapter 7. Conclusion and Future Directions

References

Appendices

Index

最近チェックした商品