デジタル・マルチモーダル作文:第二言語習得における理論、研究、実践<br>Digital Multimodal Composing : Connecting Theory, Research and Practice in Second Language Acquisition (Second Language Acquisition)

個数:
  • ポイントキャンペーン

デジタル・マルチモーダル作文:第二言語習得における理論、研究、実践
Digital Multimodal Composing : Connecting Theory, Research and Practice in Second Language Acquisition (Second Language Acquisition)

  • ウェブストア価格 ¥7,085(本体¥6,441)
  • Multilingual Matters(2024/04発売)
  • 外貨定価 US$ 34.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 128pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥6,647(本体¥6,043)
  • Multilingual Matters(2024/04発売)
  • 外貨定価 UK£ 26.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 120pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800410428
  • DDC分類 418.0078

Full Description

This book provides a comprehensive overview of research in applied linguistics involving the intersection of digital multimodal composing (DMC) and second language (L2) writing. It presents a theoretically and methodologically diverse introduction to key theories and scholarship supporting DMC's use, along with practical pedagogical tips and tools for adopting DMC in the L2 writing classroom. This text is the first of its kind to distil current research in the area, including chapters that address research on students' DMC writing processes, evidence of DMC's impact on L2 learning, students' and teachers' perceptions and how DMC affects various individual differences such as motivation, metacognition and identity development. This book serves as a useful resource for both graduate students and faculty in applied linguistics and related fields who are researchers, teacher trainers or language instructors. It is particularly relevant for those working in subfields such as second language acquisition, computer-assisted language learning and L2 writing.

Contents

Acknowledgements

Part 1: Introduction and Theoretical Support

Chapter 1: Introduction

Chapter 2: Key Theories and Concepts

Part 2: Research on DMC and Language Learning

Chapter 3: Writing Processes

Chapter 4: Outcomes and Evidence of Learning

Chapter 5: Teachers' and Students' Perceptions

Chapter 6: Individual Differences

Part 3: Pedagogical Applications

Chapter 7: DMC Tasks and Activities

Chapter 8: Assessment

Chapter 9: Conclusion and Future Research Directions

References

Index

最近チェックした商品