The Blood on Satan's Claw (Devil's Advocates)

個数:

The Blood on Satan's Claw (Devil's Advocates)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 120 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800348066
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Widely regarded as one of the foundational 'Unholy Trinity' of folk horror film, The Blood on Satan's Claw (1971) has been comparatively over-shadowed, if not maligned, when compared to Witchfinder General (1968) and The Wicker Man (1973). While those horror bedfellows are now accepted as classics of British cinema, Piers Haggard's film remains undervalued, ironically so, given that it was Haggard who coined the term 'folk horror' in relation to his film. In this Devil's Advocate, David Evans-Powell explores the place of the film in the wider context of the folk horror sub-genre; its use of a seventeenth-century setting (which it shares with contemporaries such as Witchfinder General and Cry of the Banshee) in contrast to the generic nineteenth-century locales of Hammer; the influences of contemporary counter-culture and youth movement on the film; the importance of localism and landscape; and the film as an expression of a wider contemporary crisis in English identity (which can also be perceived in Witchfinder General, and in contemporary TV serials such as Penda's Fen).

最近チェックした商品