Teaching Nabokov's Lolita in the #MeToo Era

個数:

Teaching Nabokov's Lolita in the #MeToo Era

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781793628381
  • DDC分類 814.54

Full Description

Teaching Nabokov's Lolita in the #MeToo Era seeks to critique the novel from the standpoint of its teachability to undergraduate and graduate studentsin the twenty-first century. The time has come to ask: in the #MeToo era and beyond, how do we approach Nabokov's inflammatory masterpiece, Lolita? How do we read a novel that describes an unpardonable crime? How do we balance analysis of Lolita's brilliant language and aesthetic complexity with due attention to its troubling content? This student-focused volume offers practical and specific answers to these questions and includes suggestions for teaching the novel in conventional and online modalities. Distinguished Nabokov scholars explore the multilayered nature of Lolita by sharing innovative assignments, creative-writing exercises, methodologies of teaching the novel through film and theatre, and new critical analyses and interpretations.

Contents

INTRODUCTION: The Anxiety of Teaching Nabokov's Tale of Non-Consent, Elena Rakhimova-Sommers
PART I: ASKING THE QUESTION: WHY TEACH LOLITA?
Chapter 1: (How) Should a Feminist Teach Lolita in the Wake of #MeToo? Marylin Edelstein
Chapter 2: Why I Teach Lolita, Anne Dwyer
PART II: OFFERING SUGGESTIONS: HOW TO TEACH LOLITA
Chapter 3: Not for the Faint of Heart: My Students' Lolita Jury Duty, Elena Rakhimova-Sommers
Chapter 4: A Requiem for Dolores: Teaching Lolita in a Russian Prison Literature Course, José Vergara
Chapter 5: Teaching Lolita in the Department of Drama, Alisa Zhulina
Chapter 6: Three Lolitas: The Evolution of a Cultural Icon in Fiction and Film, Julian W. Connolly
Chapter 7: Author- Dolores Haze, Charles Byrd
Chapter 8: Nabokov and #MeToo: Consent, Close Reading, and the Sexualized Workplace, Eric Naiman
Chapter 9: Resisting Humbert's Rhetorical Appeals: A Reevaluation of Lolita's Ethics, Lisa Ryoko Wakamiya
Chapter 10: Reading Lolita as a Teenage Girl, Francesca Capossela

最近チェックした商品