Multimodal Comics : The Evolution of Comics Studies

個数:

Multimodal Comics : The Evolution of Comics Studies

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 300 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781789389494
  • DDC分類 741.5

Full Description

Comics have always embraced a diversity of formats, existing in complex relationships to other media, and been dynamic in their response to new technologies and means of distribution. This collection explores interactions between comics, other media and technologies, employing a wide range of theoretical and critical perspectives.

By focusing on key critical concepts within multimodality (transmediality, adaptation, intertextuality) and addressing multiple platforms and media (digital, analogue, music, prose, linguistics, graphics), it expands and develops existing comics theory and also addresses multiple other media and disciplines.

Over the last decade Studies in Comics has been at the forefront of international research in comics. This volume showcases some of the best research to appear in the journal. In so doing it demonstrates the evolution of Comics Studies over the last decade and shows how this research field has engaged with various media and technologies in a continuously evolving artistic and production environment. The theme of multimodality is particularly apt since media and technologies have changed significantly during this period. The collection will thus give a view of the ways in which comics scholars have engaged with multimodality during a time when "modes" were continually changing.

Contents

List of Figures

Foreword

   Roger Sabin

Introduction

   Madeline B. Gangnes, Christopher Murray, and Julia Round

SECTION ONE: MULTIPLICITY AND (INTER)TEXTUALITY 

The Shape of Comic Book Reading

A. David Lewis

Re-inventing the Origins of the Boy Who Wouldn't Grow Up: Regis Loisel's Peter Pan

           Armelle Blin-Rolland

The Myth of Eco: Cultural Populism and Comics Studies

           Marc Singer

Intertwining Verbal and Visual Elements in Printed Narratives for Adults

           Pascal Lefèvre

SECTION TWO: METACOMICS AND THE DIGITAL 

Spiegelman's Magic Box: MetaMaus and the Archive of Representation

           Elisabeth R. Friedman

Meaning from Movement: Blurring the Temporal Border between Animation and Comics

           Joshua Gowdy

SECTION THREE: LINGUISTICS AND LANGUAGE 

Narrative, Language, and Comics-as-Literature

           Hannah Miodrag

The Cognitive Grammar of 'I': Viewing Arrangements in Graphic Autobiographies

           Christian W. Schneider

SECTION FOUR: SOUND AND VISION 

Sound Affects: Visualizing Music, Musicians, and (Sub)Cultural Identity in BECK and Scott Pilgrim

           Camilo Diaz Pino

The Musicalization of Graphic Narratives and P. Craig Russell's Graphic Novel Operas, 'The Magic Flute' and 'Salome'

           Victoria Addis

SECTION FIVE: FROM MATERIAL TO TRANSTEXTUAL AND BEYOND 

'Animating' the Narrative in Abstract Comics

           Paul Fisher Davies

Multimodal Duck-Rabbitry: Multistable Perception and the Narrative Potential of Fold-Ins

           Thomas Hamlyn-Harris and Ross Watkins

Resisting Narrative Immersion

           Greice Schneider

Square Eyes: Augmenting Bodies, Boredom, and Things

           Merlyn Seller

Afterword

           Madeline B. Gangnes, Christopher Murray, and Julia Round

 

Notes on Contributors

Index

最近チェックした商品