Let's Talk about Critique : Reimagining Art and Design Education

個数:

Let's Talk about Critique : Reimagining Art and Design Education

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781789387711
  • DDC分類 745.071

Full Description

This book explores the tradition of critique in art and design education. It examines how critique, as a signature pedagogy in the field, has evolved, how it falls short, and what else it can be. Current practices are contextualized and suggestions are made for ways to have more open, inclusive and dynamic classroom conversations about art and design. Included is a discussion of the history of critique, grounding current practice in the discipline's history, the field of education, and characteristics of contemporary students.

The book is designed to be useful, with an array of critique methods, written by experienced arts educators. Each one guides the reader through a method, describing "why you might do it this way" and "for what group, purpose, or type of assignment". The text explores what the art critique is, and what it can be, offering practical, updated approaches for faculty and students seeking more educationally beneficial and nuanced critique

Contents

List of Figures

List of Tables

Acknowledgements

Introduction                                                               

 

1. What Is a Critique?                                                     

2. The Critique's History: How the Contemporary Critique Evolved                

3. The Contemporary Student and the Critique           

4. Critique And Assessment                                          

5. Critique Methods Collection                                        

I:  Non-verbal critiques                                                  

Yun Shin and Emily Stokes
Elissa Armstrong
Nida Abdullah and Denise Gonzales Crisp
Chelsea Coon
Mariah Doren
Susan Jahoda and Caroline Woolard

II:  Play and improvisation critiques

Carol Elkovich
Nida Abdullah and Denise Gonzales Crisp
Jonathon Russell 
Laurie Gatlin
Tyrus Clutter
Jonathon Russell 

III: Pre-, mid-, post- and extended critiques 

Ane Gonzalez Lara
Susan Jahoda and Caroline Woolard
Leslie Bellavance
Susan Jahoda and Caroline Woolard
Elissa Armstrong
Hannah Barnes

IV: Student-centered critiques

Gaia Scagnetti and T. Camille Martin-Thomsen
Denielle J. Emans and Kelly M. Murdoch-Kitt
April Friges
Andrea Marpillero-Colomina
Kristina Bivona
nicole killian
Hande Sever and Alexandre Saden
melissa m button, Matt Nock, and Phil Stoesz

V:  Critique of critiques

Mariah Doren
Maya Krinsky
Andy Broadey and Richard Hudson-Miles
Matt King
Morgan Alford, Alia Ali, Naama Attias, Julia Chai, Casey Chan, Jiayun Chen, Yingtong He, Ashley Hunt, Kaidi Jiu, Keunjae Kwon, Michael Mendoza, Oscar Ochoa, Alexeis Reyes, Ruoyi Shi, Estela Ana Silva, Allison Yasukawa, and Hanzhu Zhang                                                    

Conclusion                                                               

References

Notes on Contributors                  

最近チェックした商品