Fellini's Films and Commercials : From Postwar to Postmodern (Trajectories of Italian Cinema and Media)

個数:

Fellini's Films and Commercials : From Postwar to Postmodern (Trajectories of Italian Cinema and Media)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781789382082
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Federico Fellini's distinct style delighted generations of film viewers and inspired filmmakers and artists around the world. In Fellini's Films and Commercials: From Postwar to Postmodern, renowned Fellini scholar Frank Burke presents a film-by-film analysis of the famed director's cinematic output from a theoretical perspective. The book explores Fellini's movement from relatively classic filmmaking to modernist reflexivity and then to 'postmodern reproduction'. Burke moves from analysis of stories told from a relatively 'objective' standpoint, to increased concentration on Fellini-as-author and on the cinematic apparatus, to Fellini's dismantling of authorship and cinematic apparatus, to his postmodern signifying strategies. Grounded in poststructuralist approaches to texts and signification, Burke shows that Fellini is profoundly readable, if extremely complex.

Revisiting Burke's 1996 Fellini's Films: From Postwar to Postmodern, this new edition includes revised material from the original, plus a new preface and new chapter on the filmmaker's work on commercials. Elegantly written and thoroughly researched, this book is essential reading for Fellini fans and scholars.

Contents

Preface and Acknowledgements to the 2020 Edition

Preface and Acknowledgements to the 1996 Edition

Chapter One: Fellini in Context

Chapter Two: Individuation Denied: Variety Light to Il Bidone

Chapter Three: Individuation and 'Creative Negation': Nights of Cabiria and La Dolce Vita

Chapter Four: Film about Film and Modernist Self-Reflexivity: The Temptation of Dr. Antonio

Chapter Five: 8½, Juliet of the Spirits, and Toby Dammit

Chapter Six: The Individual in Crisis from 8½ to Fellini- Satyricon

Chapter Seven: The Individuation of Art versus Character: Fellini-Satyricon and The Clowns

Chapter Eight: Art and Individuality Dissolved: Roma, Amarcord, and Orchestra Rehearsal

Chapter Nine: Postmodern Reproduction: Fellini's Casanova to Intervista (and La Dolce Vita Revisited)

Chapter Ten: The Voice of the Moon

Chapter Eleven: Fellini's Commercials

Chapter Twelve: Politics, Race, Gender, and Sexual Orientation

最近チェックした商品