Secondary School Dual Language Immersion : Mandarin Chinese in the Utah Model (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:
  • 予約

Secondary School Dual Language Immersion : Mandarin Chinese in the Utah Model (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 204 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788928731
  • DDC分類 495.18007127

Full Description

This book responds to the expansion of dual language immersion (DLI) programs into secondary contexts, examining the effectiveness of these programs and highlighting areas for improvement in the curriculum. Focusing on Mandarin Chinese DLI in Utah secondary schools, it presents the views of teachers, parents and students on the newly implemented program, explores patterns of classroom interactions, and assesses learners' oral narrative development as well as their learning strategy use in building reading, writing and listening skills. In this way, it pinpoints possible weaknesses in the curriculum and current teaching practices and provides pedagogical implications and suggestions for in-service teachers and administrators, advocating for the inclusion of heritage language maintenance as a program goal. It enhances pre-service teachers' understanding of the policy background and current program issues and offers a base for DLI researchers to build upon in understudied secondary school contexts.

Contents

Chapter 1. Introduction

Chapter 2. Stakeholders' Perspectives Toward the Secondary Chinese DLI Programs in Utah: Voices from Secondary Chinese DLI Teachers

Chapter 3. Stakeholders' Perspectives Toward the Chinese Secondary DLI Programs in Utah: Voices from Secondary Chinese DLI Parents and Students

Chapter 4. Classroom Interactions in A Chinese DLI Bridge Course

Chapter 5. Intercultural Teaching Practices in A High School Bridge Class

Chapter 6. Secondary Chinese DLI Students' Oral Narrative Retelling

Chapter 7. Secondary Chinese DLI Students' Listening Strategy Use

Chapter 8. High School Chinese DLI Students' Reading Strategy Use

Chapter 9. Secondary Chinese DLI Students' Writing Strategy Use

Chapter 10. Conclusion

References

Index

最近チェックした商品