北京官話と英語の二言語並行イマージョン教育プログラム:米ユタ州の先進的取り組み<br>Mandarin Chinese Dual Language Immersion Programs (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

北京官話と英語の二言語並行イマージョン教育プログラム:米ユタ州の先進的取り組み
Mandarin Chinese Dual Language Immersion Programs (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788928649
  • DDC分類 495.17

Full Description

The first dual language instruction book to focus on a non-alphabetical language, Mandarin Chinese.

This book discusses multiple aspects of Chinese dual language immersion (DLI) programs, with a focus on the controversial Utah model. The first part of the book focuses on the parents, teachers, and school administrators. It looks at the perceptions of the three groups toward the Utah model, how they build a supportive DLI classroom with an emphasis on teacher-teacher and teacher-parent communication, and how the teachers position themselves in teaching through their teacher identities.

The second part of the book emphasizes classroom research and explores teaching and learning strategies, corrective feedback and learner uptake and repair, translanguaging in authentic teacher-student interaction, and Chinese-character teaching.

As the first DLI book to include a non-alphabetical language, Chinese, it addresses the need for more research on DLI programs of languages other than Spanish. The book will benefit not only Chinese DLI educators and administrators in the US, but will also offer some useful suggestions and thoughts to educators and administrators of similar programs worldwide.

Contents

Introduction
Benefits, Challenges, and Suggestions: Voices from Teachers and Administrators
Benefits, Challenges, and Suggestions: Voices from Parents
Exploring Chinese DLI Teachers' Identities
Creating an Effective and Supportive Dual Language Classroom
Language Teaching and Learning Strategies Employed in a First-year Chinese Dual Language Immersion Classroom
Applying the Concept of Chunking in Teaching and Learning Chinese Characters
Oral Interactions between Teacher and Students: Corrective Feedback, Learner-uptake, and Learner-repair
Translanguaging: A Documentation of how Emergent Bilinguals use Translanguaging in their Daily Communication
Conclusion

最近チェックした商品