多言語作文の社会文化・力関係的次元<br>Sociocultural and Power-Relational Dimensions of Multilingual Writing : Recommendations for Deindustrializing Writing Education (New Perspectives on Language and Education)

個数:

多言語作文の社会文化・力関係的次元
Sociocultural and Power-Relational Dimensions of Multilingual Writing : Recommendations for Deindustrializing Writing Education (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788927802
  • DDC分類 428.00711

Full Description

This book examines the writing practices of three adult multilingual writers through the prism of their writing in English as an additional language. It illustrates some of the social, cultural and political contexts of the writers' literacy activities and discusses how these impact their literate and intellectual lives. It reflects on the para- and meta-textual dimensions of writing because organic writing practices are almost always performed within sociocultural and power-relational contexts. In our highly compartmentalized educational structures, writing education has been severed from those organic components, focusing mainly on writing stylistics. This book proposes creating space for organic writing practices in our everyday writing pedagogies, and argues for a writing pedagogy that acknowledges the complex interactions of social, emotional and identity-related layers of writing.

Contents

Acknowledgments

1. Introduction

2. Conceptual and Empirical Background

3. Making Sense of Histories and Literate Legacies

4. Literacy and Writing Discourses

5. Writing as a Power Differential

6. Written Texts as Organic Outgrowth of Complex Linguistic and Cultural Repertoires

7. Social and Institutional Lived Experiences

8. Mechanics and Practicalities     

9. Implications, Recommendations, and Potential Further Directions

References

最近チェックした商品