国際語学教育アシスタントへの脱領域的アプローチ:応用言語学からの視座<br>A Transdisciplinary Approach to International Teaching Assistants : Perspectives from Applied Linguistics

個数:

国際語学教育アシスタントへの脱領域的アプローチ:応用言語学からの視座
A Transdisciplinary Approach to International Teaching Assistants : Perspectives from Applied Linguistics

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788925532
  • DDC分類 378.125

Full Description

North American universities depend on international teaching assistants (ITAs) as a substantial part of the teaching labor force, which has led to the idea of an 'ITA problem', a deficiency model which is framed as a divergence between ITAs' linguistic competence and undergraduates' and their parents' expectations. This outdated positioning of ITAs as deficient diminishes the invaluable role they play within the academy. This book argues instead for an approach to ITA which recognizes them as multilingual, skilled, migrant professionals who participate in and are discursively constructed through various participant frameworks, modalities and activities. The chapters in this volume offer state-of-the-art research into ITA using a variety of methods and approaches, and as such constitute a transdisciplinary perspective which argues for the importance of dialogue between research and practice.

Contents

Chapter 1. Stephen Daniel Looney and Shereen Bhalla: Introduction: A Transdisciplinary Approach to ITA

Chapter 2. Lucy Pickering: The Role of Intonation in the Production and Perception of ITA Discourse

Chapter 3. Stephen Daniel Looney: Co-operative Action: Addressing Misunderstanding and Displaying Uncertainty in the Undergraduate Physics Lab

Chapter 4. Shiao-Yun Chiang: Instructional Authority and Instructional Discourse

Chapter 5. Okim Kang and Meghan Moran: Enhancing Communication between ITAs and U.S. Undergraduate Students

Chapter 6. Jing Wei: Examining Rater Bias in Scoring World Englishes Speakers Using a Transdisciplinary Approach: Implications for Assessing International Teaching Assistants           

Chapter 7. Shereen Bhalla: A Community of Practice Approach to Understanding the ITA Experience

Chapter 8. Linda Harklau and James Coda: Situating ITAs in Higher Education and Immigration Policy Studies

Chapter 9. Greta Gorsuch: Using Course Logic to Describe Outcomes and Instruction for an ITA Course 

Chapter 10. Stephen Daniel Looney: Conclusion - Five Imperatives for ITA Programs and Practitioners

最近チェックした商品