G.トンプソン(立教大学)著/日本の高校英語教師の自己効力感<br>Exploring Language Teacher Efficacy in Japan (Psychology of Language Learning and Teaching)

個数:

G.トンプソン(立教大学)著/日本の高校英語教師の自己効力感
Exploring Language Teacher Efficacy in Japan (Psychology of Language Learning and Teaching)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788925389
  • DDC分類 428.0071

Full Description

This book examines language teacher efficacy beliefs, focusing on the individual and collective beliefs of Japanese high school teachers. It discusses personal and collective dimensions of language teacher efficacy related to personal second language (L2) capability, instructional L2 efficacy and collective capability towards collaboration. The book provides a detailed discussion about the ways in which these beliefs develop and situates the findings within the wider field of teacher efficacy research. It helps further understanding of factors that may influence teacher self-efficacy and suggests new directions for research to explore in future studies. It will appeal to postgraduates and researchers with an interest in language teacher cognition, the psychology of language teaching and those in the wider fields of self-efficacy, teacher efficacy and teacher agency. It is also of use to those with an interest in the high school English education system in Japan, as well as researchers investigating similar contexts.

Contents

Preface

Chapter 1. Introduction

Chapter 2. Teacher Efficacy as a Form of Self-Efficacy      

Chapter 3. Language Teacher Efficacy     

Chapter 4. Approaches for Investigating Language Teacher Efficacy

Chapter 5. Developing a Language Teacher Efficacy Scale

Chapter 6. JTE Language Teacher Efficacy Beliefs and Dimensions              

Chapter 7. Language Teacher L2 Efficacy and L2 Usage   

Chapter 8. Efficacy for Language Instruction        

Chapter 9. Efficacy Towards Collaborative Practice and Collective Action

Chapter 10. Language Teacher Efficacy Belief Development         

Chapter 11. Where Next for LTE Research?

最近チェックした商品