スローガン化する言語教育言説:大学市場化時代の概念的思考<br>Sloganization in Language Education Discourse : Conceptual Thinking in the Age of Academic Marketization

個数:

スローガン化する言語教育言説:大学市場化時代の概念的思考
Sloganization in Language Education Discourse : Conceptual Thinking in the Age of Academic Marketization

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788921862
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This volume focuses (self-)critically on sloganization as an emergent phenomenon in language education discourse. Motivated by an increasing uneasiness with a number of widespread concepts in current language education research that have become sloganized, this volume comprises a collection of chapters by international scholars that scrutinize the discourse of language education, identify popular slogans and reconstruct the sloganization processes. It promotes critical self-reflection of scholars and professionals in the field of language education - a field that has widely been dominated by the need to develop innovative approaches and practices, at the expense of self-critical work that attempts to situate the field and its approaches within wider historical, cultural and conceptual contexts.

Contents

Chapter 1. Barbara Schmenk and Stephan Breidbach and Lutz Küster: Sloganization in Language Education Discourse. Introduction.         

Chapter 2. David Gramling: We Innovators   

Chapter 3. Dietmar Rösler: The Only Turn Worth Watching in the 20th Century is Tina Turner's: How the Sloganization of Foreign Language Research can Impede the Furthering of Knowledge and Make Life Difficult For Practitioners  

Chapter 4. Gerhard Bach: Slo(w)ganization. Against the Constant Need for Re-Inventing the Discourse on Language Education: The Case of 'Multiple Intelligences'     

Chapter 5. Britta Viebrock: Just Another Prefix? From Inter- to Transcultural Foreign Language Learning and Beyond

Chapter 6. John Plews: On Common 'Exposure' and Expert 'Input' in Second Language Education and Study Abroad

Chapter 7. David Block: What on Earth is 'Language Commodification'?      

Chapter 8. Aneta Pavlenko: Superdiversity and Why it Isn't: Reflections on Terminological Innovation and Academic Branding    

Chapter 9. Barbara Schmenk and Stephan Breidbach and Lutz Küster: Sloganization - Just Another Slogan?

最近チェックした商品