学校の英語学習:アイデンティティ・社会物質的関係性・教室実践(第2版)<br>Learning English at School : Identity, Socio-material Relations and Classroom Practice (Bilingual Education & Bilingualism) (2ND)

個数:

学校の英語学習:アイデンティティ・社会物質的関係性・教室実践(第2版)
Learning English at School : Identity, Socio-material Relations and Classroom Practice (Bilingual Education & Bilingualism) (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788920070
  • DDC分類 428.0071

Full Description

This fully revised edition provides a comprehensive discussion of how insights and concepts from new materialism and posthumanism might be used in investigating second language learning and teaching in classrooms. Alongside the sociocultural and poststructural perspectives discussed in the first edition, this new book presents insights from new materialism on identity, second language learning and pedagogical practices. This application of new theory deepens our understanding of how minority language background children learn English in the context of their classrooms. The author comprehensively explains the new materiality perspectives and suggests how research from this perspective might provide new insights on second language learning and teaching in classrooms. The book is unique in analysing empirical classroom data from a sociocultural, but also a new materiality perspective, and has the potential to change our understandings of research and pedagogical practices.

Contents

Acknowledgements

Introduction

1. Framing Story: Theory, Setting and Methodology

2. New Materialism and Language Learning

3. Kindergarten Stories

4. Constructing School Identities: Kindergarten

5. 'Break Them Up, Take Them Away': Practices in the Grade 1 Classroom

6. Discursive Practices in Grade 2: Language Arts Lessons

7. Appropriating Voices and Telling Stories

References

Index

最近チェックした商品