Chinese Revolutionary Cinema : Propaganda, Aesthetics and Internationalism 1949-1966

個数:

Chinese Revolutionary Cinema : Propaganda, Aesthetics and Internationalism 1949-1966

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788311908
  • DDC分類 791.4360951

Full Description

Engaging with fiction films devoted to heroic tales from the decade and a half between 1949 and 1966, this book reconceives state propaganda as aesthetic experiments that not only radically transformed acting, cinematography and screenwriting in socialist China, but also articulated a new socialist film theory and criticism. Rooted in the interwar avant-garde and commercial cinema, Chinese revolutionary cinema, as a state cinema for the newly established People's Republic, adapted Chinese literature for the screen, incorporated Hollywood narration, appropriated Soviet montage theory and orchestrated a new, glamorous, socialist star culture. In the wake of decolonisation, Chinese film journals were quick to project and disseminate the country's redefined self-image to Asia, Africa and Latin America as they helped to create an alternative vision of modernity and internationalism. Revealing the historical contingency of the term 'propaganda', Chan uncovers the visual, aural, kinaesthetic, sexual and ideological dynamics that gave rise to a new aesthetic of revolutionary heroism in world cinema.

Based on extensive archival research, this book's focus on the distinctive rhetoric of post-war socialist China will be of value to East Asian Cinema scholars, Chinese Studies academics and those interested in the history of twentieth-century socialist culture.

Contents

Introduction 1

1 Propaganda and Film Aesthetics 23
2 Literature on Screen: Recasting Classical Hollywood Narration in Family Melodrama 54
3 Translating Soviet Montage 87
4 Socialist Glamour: The Socialist Star Craze, Stanislavski's System and Cinematic Iconography of the Gaze 119
5 Visions of Internationalism in Chinese Film Journals 147

Conclusion 173

Notes 180
Glossary 215
Filmography 222
Bibliography 225
Index 237

最近チェックした商品