Transitions from Vocational Qualifications to Higher Education : Examining Inequalities

個数:

Transitions from Vocational Qualifications to Higher Education : Examining Inequalities

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781787569966
  • DDC分類 370.113

Full Description

Very few students with vocational qualifications progress into the world of Higher Education. Many drop out of education altogether and take up entry level jobs with decreased financial prospects. This trend is worrying as the lack of students with vocational backgrounds applying to University acts as a barrier to social mobility.This book, informed by the research findings from Transforming Transitions - a collaborative project involving further education colleges, sixth form centres and Universities - addresses key concerns such as the background of those with vocational qualifications, the success of these students at university and any issues they may encounter in higher education. By analysing national datasets and conducting interviews with students and tutors across sixth form colleges and Universities, this important text discusses the socio-economic benefits gained from the vocational provision and transition to higher education.
By highlighting the need to develop inclusive pedagogies and proposing practical recommendations, this book will prove to be an invaluable resource for Educational leaders, researchers and practitioners in higher education.

Contents

Chapter 1. Introduction; Dan Herbert  Chapter 2. Vocational qualifications, university access and widening participation: setting the context; Debra Myhill and Sharon Morgan  
Chapter 3. Statistical analysis of national datasets: Exploring demographics, access and progression of students in higher education from vocational entry routes; Pallavi Amitava Banerjee 
Chapter 4. Ways of learning: Student voices on learning experiences across the transition; Debra Myhill and Sara Venner 
Chapter 5. Assessment practices: Student voices on their experiences of assessment across the transition; Debra Myhill and Rebecca Morris 
Chapter 6. Students' voiced experiences of social transitions: Facilitating a sense of belonging; Helen Mackenzie and Rebecca Morris 
Chapter 7. Lecturer perspectives on entry qualifications and how they affect student progress; Helen Lawson 
Chapter 8. Recommendations for policy and practice; Helen Lawson 
Chapter 9. Conclusions; Mital Kinderkhedia

最近チェックした商品