現代のビジネススクールにみる制度的ヘゲモニー争い:博士課程学生が語る<br>Contesting Institutional Hegemony in Today's Business Schools : Doctoral Students Speak Out (Critical Management Studies Book Set (2016-2019))

個数:

現代のビジネススクールにみる制度的ヘゲモニー争い:博士課程学生が語る
Contesting Institutional Hegemony in Today's Business Schools : Doctoral Students Speak Out (Critical Management Studies Book Set (2016-2019))

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781786353429
  • DDC分類 650.0711

Full Description

Considering the tangible implications the present focus on research output poses for early career researchers, it is strange that perspectives from this group are rarely, if ever, included in the ongoing debates in the field. This book aims to put these views on record. By bringing together a group of critically-orientated early career researchers from global business schools it investigates a series of timely questions pertaining to the impact that institutional pressures have on junior academics - particularly those who conduct 'critical' or non-mainstream research. What is the nature of the institutional pressure that is placed upon doctoral students to publish in certain journals or to conduct positivist research? How do students with a critical orientation resist these pressures - or why do they succumb to them? What are the implications on critical scholars for resisting or acquiescing to these pressures and what does this mean for scholarship more broadly? Taking a narrative approach, this book will be required reading for all doctoral students as well as all those in academia dissatisfied with the current intellectual hegemony in business schools.