Building Sensorimotor Systems in Children with Developmental Trauma : A Model for Practice

個数:

Building Sensorimotor Systems in Children with Developmental Trauma : A Model for Practice

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781785926297
  • DDC分類 618.928

Full Description

Babies and young children who have experienced early adversity miss out on good, nurturing relationships, and the sensorimotor development that goes along with them. Their bodies therefore lack a solid foundation for sensory integration.

This book lays out a practice model - the Building Underdeveloped Sensorimotor Systems (BUSS) model - to help identify and assess whether these gaps are present in a child's sensorimotor systems. It also advocates the potential of rebuilding the gaps in these systems - using games and activities that take place within loving parent-child relationships - to offer the child a healthy, attuned base from which to develop sensorimotor skills. Also included is a section on parents' experiences of using these activities with their children.

With a positive view of approaching sensorimotor underdevelopment, these strategies and case studies all demonstrate that, with the right kind of attention, these children's systems can be rebuilt.

Contents

Contents
Acknowledgements
Introduction
Chapter 1 - Introducing the Foundation Systems
Chapter 2 - Beginning to notice movement and is this the right kind of intervention at this time?
Chapter 3 - The sequential nature of motor development - an overview of development 0 - 12 months
Chapter 4 - A BUSS Assessment
Chapter 5 - The Tactile System
Chapter 6 - Assessing the Development of the Tactile System
Chapter 7 - Rebuilding Underdeveloped Tactile Systems - Part One
Chapter 8 - Rebuilding Underdeveloped Tactile Systems - Part Two
Chapter 9 - The Vestibular System
Chapter 10 - Assessing the Development of the Vestibular System - Part One
Chapter 11 - Assessing the Development of the Vestibular System -Part Two
Chapter 12 - The Proprioceptive System
Chapter 13 - Assessing the Development of the Proprioceptive System
Chapter 14 - Ideas for Getting Started : Rebuilding Underdeveloped Vestibular and Proprioceptive Systems
Chapter 15 - And Breathe. A Chance to Catch Up
Chapter 16 -Next Steps in Rebuilding Underdeveloped Vestibular and Proprioceptive Systems
Chapter 17- Over to Parents - Reflections on Experiences of Using the BUSS model: Lenny, Amber, Nadia, Elsa and Percy
Chapter 18 - Final Thoughts
Bibliography

最近チェックした商品